Dr. Buda Béla:

Könyvborító

A szerző célja, hogy sajátos képet adjon a gyermeki játékról, kevésbé szokványos aspektusokból igyekezett megközelíteni a témát. Az alapvetően pedagógiai-pszichológiai orientáció mellett kitekint: a játék filozófiai, humánetológiai, biológiai, neurobiológiai megközelítésben érdekes információkat adhat annak is, aki alapvetően nevelési célzattal foglalkozik a gyermekek játékával. A könyv elsősorban a nevelésben dolgozó szakemberek számára ajánlott, különösen az iskoláskor alatti korosztályt nevelő-oktató kollégáknak. A könyvben a játék áll a középpontban, különös hangsúlyt fektetve a gyermekjátékra és a játékterápiára, és a Mikkamakka integratív családi játéktár-hálózat programjára.

 

 

LEGFRISSEBB PUBLIKÁCIÓIM:

A játékos interakciók szerepe a korai anya-gyermek kapcsolat alakulásában – rizikó és védő faktorok
Psychiatria Hungarica, 2015; 30 (1):35-49.
https://www.doki.net/tarsasag/pszichiatria/folyoirat.aspx?web_id=&tmi=0&f=1&an=1413

Baba-mama párbeszéd – értem vagy félreértem?
Kapcsolati zavarok korai felismerése – 1. rész.
Mindennapi Pszichológia, 2014.december-2015.január, VI.évf. 6.szám. 30-35.
http://www.mipszi.hu/cikk/141212-baba-mama-parbeszed-ertem-vagy-felreertem

Baba-mama párbeszéd – értem vagy félreértem?
Kapcsolati zavarok korai felismerése – 2. rész.
Mindennapi Pszichológia, 2015. február-március, I.évf. 1.szám. 43-46.
http://www.mipszi.hu/cikk/150301-baba-mama-parbeszed-ertem-vagy-felreertem

Baba-mama párbeszéd – értem vagy félreértem?
Kapcsolati zavarok korai felismerése – 3. rész.
Mindennapi Pszichológia, 2015. április-május, II.évf. 2.szám. 22-26.
http://www.mipszi.hu/lapszam/2015-02-aprilis

Érzelmi-és viselkedési problémák felismerése és kezelése csecsemő-és óvodáskorban
XIV. Országos Neveléstudományi Konferencián elhangzott előadásra alapozott tanulmány
Új kutatások a neveléstudományban 2014 kötet
MTA Pedagógiai Albizottsága, Budapest, 2015.
http://onk2015.conf.uni-obuda.hu/wp-content/uploads/2015/01/ONK_kotet2015.pdf

Új módszer a korai anya-gyermek interakció elemzésére: Korai Diádikus Interakció Kódrendszer
Magyar Pszichológiai Szemle, Gyógypedagógiai pszichológiai tematikus szám, 2014/1., 69.sz., pp. 205-234
http://www.akademiai.com/doi/abs/10.1556/MPSzle.69.2014.1.11?journalCode=0016
http://konyvtar.bpugyvedikamara.hu/2013/01/csaladi-jog-20124/

Pszichopedagógia. Tudomány és gyakorlat.
Fejlesztő Pedagógia, 25., 2014/4.
http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=130188
http://www.magye-1972.hu/files/Szakosztalyok-Dokument/Pszichoped_Szakmai_allasfoglalas_2014.pdf

A szülői stressz szerepe a korai anya-gyerek kapcsolatban
Gyógypedagógiai Szemle, 2013, 1. XLI. évfolyam, január-március, pp. 39-55.
http://www.prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=42&jaid=612

A korai anya-gyermek interakciók zavarainak hatása a kapcsolatra és a fejlődésre
– korai felismerés és intervenció –
Fejlesztő Pedagógia, 2012, 23.évf. 2012/1-2. 27-44.o.
http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=106388

Érzelmi- és viselkedészavarok gyökerei: a korai szülői hatások szerepe
Gyógypedagógiai Szemle, 2012, 1.sz., március pp. 14-24
http://www.prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=38&jaid=560
Gyerekjáték – egy jövőbeli gyermekstratégia lehetőségei
CSALÁDI JOG (ISSN: 1589-7516) 10: (4) pp. 24-31. (2012)
http://www.lib.pte.hu/akk/tartalomjegyzek/archiv/Csal%C3%A1di%20Jog%20%202012-4.PDF

Pszichopedagógia az iskolában – A pszichopedagógia válaszai az iskolai konfliktusok, erőszak, bántalmazás, kirekesztés, viselkedés – és teljesítményzavarok visszaszorítására
Fejlesztő Pedagógia, 2011, 22. évf., 5-6.sz.
http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=104802
 

További Publikációim az alábbi linken érhetőek el pdf. formátumban:

Publikációim