Fejlettség, képességek felmérése
A gyermek megismerése általában a terápiás folyamat első részének tekinthető. Ehhez különböző játékos és rajzos, mesés vizsgálatokat
alkalmazok, veszek fel a gyermekkel, illetve a gyermekkel és szülővel is vannak közös játékos, rajzos helyzetek, melyeket megfigyelve, kielemezve célzottabb segítséget tudok adni a probléma megoldásában.
Játékterápia
- egyéni játékterápia
- integratív játékterápia: gyermek, szülő, terapeuta együtt
A játék a gyermek legfontosabb kifejező eszköze, ezen keresztül tudja elmondani örömeit, bánatait, oldani tudja félelmeit, szorongásait, kezelni tudja a konfliktusokat, nehézségeket – ehhez sokszor szüksége van egy tapasztalt játszótársra, aki a játék világában jártas játékterapeuta. A közös játékban fény derül a problémák lényegére, és közösen keressük meg a megoldásokat. Gyermek és terapeuta, de nagyon sokszor inkább gyermek-anya-terapeuta hármasa. Csecsemőkortól egészen kisiskolás korig gazdag játékkészlettel, mesés játékszerekkel, gyermekléptékű berendezéssel várom a gyermekeket. A szerepjátékok, társasjátékok, fejlesztő játékok, építő játékok között a gyermekek megtalálják az életkoruknak és érdeklődésüknek megfelelő játékokat. A játék, az igazi játék pedig a szeretet tere, amiben gyógyulni is lehet, örülni, elmerülni, ahol nem kell megfelelni, teljesíteni, ahol önfeledten, boldogan lehet belefeledkezni a varázslatokba, a mesébe.
Pszichopedagógiai terápiák, képesség- és személyiségfejlesztés
Tanulási, magatartási nehézségek esetén fel kell tárni az esetleges elmaradásokat, nehézségeket, képesség- és részképesség-zavarokat, majd célzott fejlesztő foglalkozásokkal pozitív változásokat elérni.
Ha problémák vannak a gyermek fejlődésével, nevelésével, viselkedésével, beilleszkedésével, annak nagyon sok oka, és következményes tünete is lehet, ezért nagyon gondosan kell eljárni, hogy pontos diagnózis után a megfelelő eljárásokat alkalmazhassuk. Sokszor az iskolai kudarcok, teljesítményproblémák mögött lelki tényezők, konfliktusok, félelmek, traumák húzódnak, és van, amikor ennek organikus eredete van – ilyenkor komplex vizsgálatra is szükség lehet, erre javaslatot teszünk a szülőknek. A terápia során a gyermek érzelmi-szociális képességeit, kommunikációs, figyelmi, értelmi képességeit komplex módon, játékba ágyazottan fejlesztjük, gazdagítjuk, a gyermek aktív, örömteli részvételével.
Korai fejlesztés
Pszichomotoros fejlődésében lemaradt, nehézségekkel küzdő, 0-3 éves korú gyermekek komplex korai gyógypedagógiai megsegítése. Amikor a gyermek később éri el a mozgásfejlődés egyes állomásait, nem, vagy alig beszél, késnek a szavak, mondatok, amikor nehezebben érti, mit mondanak neki, mi történik körülötte, amikor nagyon lassú, vagy éppen túl sokat izeg-mozog, nyugtalan, ha keveset alszik, problémák vannak az evés körül, ha figyelmi problémákat, kommunikációs nehézségeket látunk, akkor érdemes külső segítséggel megtámogatni a fejlődési folyamatokat.