Diagnosztika és terápia összefüggései
Ahhoz, hogy közösen javítani tudjunk a gondokon, rá kell jönnünk, mi is pontosan a probléma, és mi is a probléma gyökere. Ezért aztán a terápiás kapcsolatnak nagyon fontos része a kezdeti beszélgetés, amiből képet kaphatunk jelenről és múltról, és meg tudjuk beszélni, milyen célokat tűzünk ki, mit szeretnénk megoldani közös munkával.
A diagnosztikai szakaszban mind a szülővel, mind a gyermekkel együtt dolgozom, feltárjuk a nehézségeket, majd szövetséget kötünk azok kiküszöbölésére. Diagnosztikai módszerek között szerepel a célzott beszélgetés, az interjú, az anamnézis felvétele, gyermekeknél játékmegfigyelés, rajzok elemzése, különböző skálák, kérdőívek, tesztek felvétele. Miután megvannak az eredmények, látjuk, merre induljunk, milyen foglalkozásokat válasszunk, tanácsadásra vagy terápiára van-e szükség, és azok közül is pontosan melyik a legjobb az adott kérdésre, megoldásra váró helyzetre, és a gyermek életkorára, személyiségére nézve. Ezekről a lehetőségekről lentebb olvashat.
Módszereim:
0-10 éves korú gyermekek és szüleik segítése
- beilleszkedés, kapcsolat
- érzelmi és viselkedési problémák
- teljesítményproblémák
- nevelés, fejlődés
VIZSGÁLAT ÉS TERÁPIA:
első szakasz
- beszélgetés a szülőkkel
- anamnézis felvétele anyával
- a gyermek megfigyelése megbeszélés szerint intézményben, otthon, illetve nálam
- játékos, rajzos vizsgálatok felvétele a gyermekkel
- kérdőívek a szülőktől
- a kapott információk, adatok kielemzése, értékelése
- második beszélgetés a szülőkkel, vélemény, javaslatok megbeszélése
tanácsadási, terápiás szakasz
a következő módszerekből választunk az egyéni jellemzők alapján:
- konzultáció a szülővel
- nevelési tanácsadás
- családlátogatás
- videók elemzése a szülőkkel
- gyermekterápiák
- képességfejlesztés
- játékterápia
- mama-baba konzultáció, terápia
- integratív játékterápia