Önálló köteteim jelentek és jelennek meg szülőknek és szakembereknek, a Móra Kiadó gondozásában.
https://mora.hu/alkoto/eigner-bernadett-dr
Megjelent kötetek:
GYEREK SZÜLETIK
Kulcs a biztonságos, örömteli kötődéshez
Bevezető áron előrendelhető a Móra Kiadónál: https://mora.hu/konyv/gyerek-szuletik-kulcs-a-biztonsagos-oromteli-kotodeshez/
SZÜLŐ SZÜLETIK
Teremtsd meg azt a családot, amire mindig is vágytál
Bevezető áron megrendelhető a Móra Kiadónál: https://mora.hu/
de kapható a könyvesboltokban is.
BAJ VAN A GYEREKKEL? BAJBAN A SZÜLŐ!
Zsebkönyv szülőknek – gyorssegély a problémák megoldásához a JÁTÉKOS MEGÉRTŐ NEVELÉS módszerével
Játékterápia I.
A korai szülő-gyermek kapcsolat
A játék kapcsolat, kölcsönös érzelmi kommunikáció, együttműködés, a legkorábbi időszaktól kezdve. A korai szülő-gyermek kapcsolatról és az érzelmi, viselkedési problémák kialakulásáról szól a Játékterápia című módszertani sorozat első darabja, amelyhez szorosan kötődik a második kötet. Hosszabb utat kell bejárnunk, mert a bajok, kapcsolati félresiklások gyökerei a legkorábbi időkbe nyúlnak vissza. Dr. Eigner Bernadett kézikönyve ahhoz nyújt segítséget, hogy megismerkedjünk azokkal a korai fejlődési, kapcsolati folyamatokkal, érzelmi és szociális fejlődési csomópontokkal, amelyek meghatározóak a harmonikus, örömteli kapcsolat alakulásában. És azokkal a tényezőkkel is, amelyek veszélyeztethetik, traumatizálhatják a gyermek fejlődését, társas kapcsolatainak alakulását. Tartsunk hát a szerzővel ebben az utazásban, amelyben időben visszafelé haladunk, hogy megtaláljuk azokat a pontokat, ahol megbomlott a harmónia, tévútra kerültek kapcsolatok. Csak így segíthetünk érző szívvel, hatékonyan és tudatosan a játék erejével és varázslatával.
A két kötet szervesen összefügg, az irodalomjegyzék is a 2. kötet végén található meg.
Kapható a könyvesboltokban, kedvezményesen megrendelhető a kiadónál:
https://mora.hu/konyv/jatekterapia-1-a-korai-szulo-gyermek-kapcsolat/
Játékterápia II.
Érzelmi és viselkedészavarok, pszichopedagógia
A Játékterápia II. szervesen kapcsolódik az első kötethez, ezért érdemes egyben kezelni a kettőt. Az első rész a korai kapcsolati folyamatok fejlődésével és zavaraival foglalkozik, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy a későbbiekben érzelmi és viselkedészavarok alakuljanak ki. A nem optimális korai környezeti hatásokra adott reaktív válaszok, védekezések rejtetten elraktározódnak a személyiségműködésben. Ezekről a zavarokról és mielőbbi felismerésük módjáról, a korai játékos intervencióról olvashatunk ebben a második kötetben. Az érzelmi és viselkedészavarokkal hazánkban elsősorban a gyógypedagógia tudományán belül a pszichopedagógia foglalkozik. A szerző magas szintű szakmai felkészültséggel és gazdag gyakorlati tapasztalattal igyekszik eligazítani olvasóit ezekben a témakörökben. Különleges fejezet a játékos korai interakció- és kapcsolati diagnosztika, a szerző saját módszerét, a Korai Diádikus Interakció Kódrendszert (KDIK) is bemutatja, mellyel a lehető legkorábbi időszakban már felismerhetők a kapcsolati és egyéb patológiák felé vezető út gyanújelei. Fogalmak, kategorizációk, osztályozási rendszerek, patológia és diagnosztika, valamint korai játékos intervenciós eszközök, módszerek bemutatása kerül a fókuszba ebben a kötetben. Kapható a könyvesboltokban, kedvezményesen megrendelhető a kiadónál:
https://mora.hu/konyv/jatekterapia-2-erzelmi-es-viselkedeszavarok-jatekos-korai-intervencio/
Dr. Buda Béla:
A szerző célja, hogy sajátos képet adjon a gyermeki játékról, kevésbé szokványos aspektusokból igyekezett megközelíteni a témát. Az alapvetően pedagógiai-pszichológiai orientáció mellett kitekint: a játék filozófiai, humánetológiai, biológiai, neurobiológiai megközelítésben érdekes információkat adhat annak is, aki alapvetően nevelési célzattal foglalkozik a gyermekek játékával. A könyv elsősorban a nevelésben dolgozó szakemberek számára ajánlott, különösen az iskoláskor alatti korosztályt nevelő-oktató kollégáknak. A könyvben a játék áll a középpontban, különös hangsúlyt fektetve a gyermekjátékra és a játékterápiára, és a Mikkamakka integratív családi játéktár-hálózat programjára.
LEGFRISSEBB PUBLIKÁCIÓIM:
„Húzz, húzz engemet, én is húzlak tégedet”. A szülőkonzultációban alkalmazott rajzelemzés szerepe egy integratív játékterápiás folyamatban
Serdülő-és Gyermekpszichoterápia, 2019/1.
Játékterápia az atipikus fejlődésű gyermekek korai intervenciós ellátásában
A gyermekkel, szülőkkel és a családdal végzett munka az integratív játékterápiában.
- rész: Diagnosztikus és terápiás eszköztár
Fejlesztő Pedagógia, 2018, 29.évf. 4-6.
Rajzok összehasonlító elemzése az integratív játékdiagnosztika és terápia folyamatában. Anya és gyermeke ember-, fészek-, anya-gyermek rajzainak elemzése Ssca módszerrel. Esettanulmány.
Psychiatria Hungarica, 2018, 33 (1):35-56
Gyermekbántalmazás.
Óvodai Nevelés, LXXI. évf., 2018. május
Családon belüli erőszak.
Óvodai Nevelés, LXXI. évf., 2018. február
Játékterápia az atipikus fejlődésű gyermekek korai intervenciós ellátásában
A gyermekkel, szülőkkel és a családdal végzett munka az integratív játékterápiában
Fejlesztő Pedagógia, 28. évfolyam, 2017/3-6.
Érzelmi-és viselkedészavarok, beilleszkedési nehézségek
Magatartászavar, figyelemzavar?!
Óvodai Nevelés, LXX. évf., 2017. szeptember
A játék szerepe a korai érzelmi-szociális és kognitív fejlődésben I.
A játék szerepe és hatásai a korai megismerő folyamatokban
Óvodai Nevelés, LXX. évf., 2017. október
A játék szerepe a korai érzelmi-szociális és kognitív fejlődésben II.
A játék, játékosság jelentősége a korai érzelmi és szociális fejlődésben
Óvodai Nevelés, LXX. évf., 2017. november
Karácsonyi mese
Óvodai Nevelés, LXX. évf., 2017. december
Pszichoterror, avagy a megszégyenítés és megalázás is bántás
Óvodai Nevelés, LXXI. évf., 2018. január
A játékos interakciók szerepe a korai anya-gyermek kapcsolat alakulásában – rizikó és védő faktorok
Psychiatria Hungarica, 2015; 30 (1):35-49.
https://www.doki.net/tarsasag/pszichiatria/folyoirat.aspx?web_id=&tmi=0&f=1&an=1413
Baba-mama párbeszéd – értem vagy félreértem?
Kapcsolati zavarok korai felismerése – 1. rész.
Mindennapi Pszichológia, 2014.december-2015.január, VI.évf. 6.szám. 30-35.
http://www.mipszi.hu/cikk/141212-baba-mama-parbeszed-ertem-vagy-felreertem
Baba-mama párbeszéd – értem vagy félreértem? Kapcsolati zavarok korai felismerése – 2. rész.
Mindennapi Pszichológia, 2015. február-március, I.évf. 1.szám. 43-46.
http://www.mipszi.hu/cikk/150301-baba-mama-parbeszed-ertem-vagy-felreertem
Baba-mama párbeszéd – értem vagy félreértem?
Kapcsolati zavarok korai felismerése – 3. rész.
Mindennapi Pszichológia, 2015. április-május, II.évf. 2.szám. 22-26.
http://www.mipszi.hu/lapszam/2015-02-aprilis
Érzelmi-és viselkedési problémák felismerése és kezelése csecsemő-és óvodáskorban
XIV. Országos Neveléstudományi Konferencián elhangzott előadásra alapozott tanulmány
Új kutatások a neveléstudományban 2014 kötet
MTA Pedagógiai Albizottsága, Budapest, 2015.
http://onk2015.conf.uni-obuda.hu/wp-content/uploads/2015/01/ONK_kotet2015.pdf
Új módszer a korai anya-gyermek interakció elemzésére: Korai Diádikus Interakció Kódrendszer
Magyar Pszichológiai Szemle, Gyógypedagógiai pszichológiai tematikus szám, 2014/1., 69.sz., pp. 205-234
http://www.akademiai.com/doi/abs/10.1556/MPSzle.69.2014.1.11?journalCode=0016
http://konyvtar.bpugyvedikamara.hu/2013/01/csaladi-jog-20124/
Pszichopedagógia. Tudomány és gyakorlat.
Fejlesztő Pedagógia, 25., 2014/4.
http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=130188
http://www.magye-1972.hu/files/Szakosztalyok-Dokument/Pszichoped_Szakmai_allasfoglalas_2014.pdf
A szülői stressz szerepe a korai anya-gyerek kapcsolatban
Gyógypedagógiai Szemle, 2013, 1. XLI. évfolyam, január-március, pp. 39-55.
http://www.prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=42&jaid=612
A korai anya-gyermek interakciók zavarainak hatása a kapcsolatra és a fejlődésre
– korai felismerés és intervenció –
Fejlesztő Pedagógia, 2012, 23.évf. 2012/1-2. 27-44.o.
http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=106388
Érzelmi- és viselkedészavarok gyökerei: a korai szülői hatások szerepe
Gyógypedagógiai Szemle, 2012, 1.sz., március pp. 14-24
http://www.prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=38&jaid=560
Gyerekjáték – egy jövőbeli gyermekstratégia lehetőségei
CSALÁDI JOG (ISSN: 1589-7516) 10: (4) pp. 24-31. (2012)
http://www.lib.pte.hu/akk/tartalomjegyzek/archiv/Csal%C3%A1di%20Jog%20%202012-4.PDF
Pszichopedagógia az iskolában – A pszichopedagógia válaszai az iskolai konfliktusok, erőszak, bántalmazás, kirekesztés, viselkedés – és teljesítményzavarok visszaszorítására
Fejlesztő Pedagógia, 2011, 22. évf., 5-6.sz.
http://www.matarka.hu/cikk_list.php?fusz=104802
További Publikációim az alábbi linken érhetőek el pdf. formátumban: